Dipp the doppdag...

Julen är som vanligt ganska förvirrande för Majeed och Ayman, då ingen av dem firar julen som högtid.

Ayman om Julen:

 

Inte nog med att snön lyser med sin frånvaro, tomten glider runt med sneakers och har lagt sina boots på hyllan. Egentligen borde jag inte ens ha någon julkänsla, men den brukar finnas där någonstans, vart fan är den? (Notera att Ayman är arab)

 

 

Majeed om Julen:


Vad kan jag säga, mina föräldrar överdrev integrationen en smula och nu tittarjag på Kalle Anka och äter julmat. Till slut kom dagen när vi insåg att vi inte riktigt gillar svenskar eller deras traditioner, men då bestämde vår ingifta svensk sig för att bjuda över alla släktingarna på middag. Sen blir det så obekväm stämning när barnen påpekar att ”Tomten är ju inte svart” , julen är ett dött fenomen 

 

The Cool Thing To Do – Fira Kwanzaa

 

Vad tycker ni om Julen, har ni kanske en muntrare syn? Ni kanske firar hanukka eller Kwanzaa. Maila oss på [email protected] eller lämna en kommentar direkt på bloggen!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jultomten.

Ni är bara bittra för ni inte får smaka på den fina julskinkan!



Kom över till mig och dra en spliff så ska vi fixa lite julkänsla.



2008-12-24 @ 20:13:03
Postat av: G-UNIT!

You just playa hatin!

2008-12-27 @ 12:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0